מבית השגחה פרטית

המדריך לזוגות – פרק א’: טוב שבאתם!

הרב אהרון ליבוביץ, מנכ”ל ‘השגחה פרטית’, על מטרות הארגון והמשמעות החברתית של חתונה דרך ‘חופות’ (זמן קריאה: 2 דק’)

לצפייה ו/או קריאה של הפרק הבא – לחצו כאן

שלום, אני הרב אהרון ליבוביץ, ראש ארגון ‘השגחה פרטית’ שמפעיל את מיזם ‘חופות’.

לפני שאתם צוללים אל הפרטים הספציפיים כמו מה המשמעות של להתחתן מחוץ לרבנות, ואיך זה עובד דרכנו ב’חופות’, אני רוצה להסביר ממש בקצרה לאן הגעתם – ומי אנחנו בכלל.

‘חופות’ הוא בעצם המיזם השני המשמעותי של ‘השגחה פרטית’ – עמותה, ארגון ללא כוונות רווח, הפועל בתחום דת ומדינה. את הארגון הקמתי בשנת 2012, כרב קהילה בירושלים, במטרה לשבור את המונופול של הרבנות. אחרי 6 שנים של הובלת מאבק הכשרות – הצלחנו לפתוח את השוק בארץ לתחרות, ועברנו להתמקד בתיקון הבא: חתונות. בבסיס הפעילות שלנו עומדת התפיסה לפיה יש להפריד בין ההלכה והחוק, ויש לעודד תחרות ומגוון בכל הנוגע לשירותי דת בישראל. אנחנו מאמינים שאחרי עשורים של קיפאון וריקבון בחסות הסטטוס-קוו, התיקון והשינוי יגיעו קודם כל מלמטה למעלה. מהשטח. בהתאם, הקמנו מערך חתונות פרטי – הלכתי, איכותי, שירותי, אחראי – ואמין.

יהדות בלי בחירה – היא כמו זוגיות בלי אהבה

מעבר לתוקף ההלכתי, לחתונה דרך ‘חופות’ יש גם משמעות חברתית אדירה, וכל זוג שמתחתן דרכנו – בעצם עוזר לקדם את השינוי. אנחנו ב’השגחה פרטית’ מאמינים שמציאות טובה והוגנת יותר עבור הזוגות – תתקיים רק אם נביא אותה בעצמנו. רק אם נייצר חלופה ראויה ושפויה לשירותי הרבנות – נגיע למצב בו זוגות לא יצטרכו להיתקל במדיניות בדלנית ו/או גזענית בדרך לחופה.

כח משחית, וכח מוחלט משחית באופן מוחלט, ולכן אין מה להתפלא שהמונופול של הרבנות הראשית הצליח לקלקל את השורות ולהרחיק זוגות רבים מנישואין כדת משה וישראל. לעומת זאת, אנחנו ב’חופות’ מאמינים שיהדות בלי בחירה היא כמו זוגיות בלי אהבה – ושבשום פנים ואופן אסור לבסס את היהדות על כפייה.

בעוד רגע תתחילו להכיר את הצוות שלנו – קבוצה של סוכני שינוי מסורים למטרה, נשות ואנשי מקצוע מעולים, רבנים ורבניות הסבורים שלאף אחד אין מונופול על היהדות – ושנמצאים כאן בשבילכם. אני רוצה לברך אתכם על הבחירה שלכם, ולאחל לכם המון אהבה, והמשך חיי זוגיות יפים ומצמיחים.

טוב שבאתם – ובהצלחה! ביחד – נייצר כאן מציאות טובה יותר.